Zasięg ochrony renomowanego znaku towarowego. Case study
4 marca 2022
Zasięg ochrony renomowanego znaku towarowego. Case study

Znaki towarowe pozwalają odróżnić towary oraz usługi przedsiębiorstwa od konkurencji. W dobie gospodarki wolnorynkowej ta...

Więcej Zasięg ochrony renomowanego znaku towarowego. Case study
Szkodliwość dla renomy znaków towarowych: czym jest tarnishment?
1 marca 2022
Szkodliwość dla renomy znaków towarowych: czym jest tarnishment?

Najbardziej rozpoznawalne znaki towarowe wyróżnia tzw. renoma. To świadectwo szerokiej rozpoznawalności oznaczenia, ale także wysokiej...

Więcej Szkodliwość dla renomy znaków towarowych: czym jest tarnishment?
Opracowanie | Inspiracja | Plagiat – podstawowe podobieństwa i różnice
23 lutego 2022
Opracowanie | Inspiracja | Plagiat – podstawowe podobieństwa i różnice

Plagiat, inspiracja czy opracowanie cudzej pracy to zagadnienia, z którymi artyści spotykają się na co...

Więcej Opracowanie | Inspiracja | Plagiat – podstawowe podobieństwa i różnice
Czy korzystanie z cudzego znaku towarowego może być legalne?
4 lutego 2022
Czy korzystanie z cudzego znaku towarowego może być legalne?

Warunkiem, umożliwiającym zgłoszenie do ochrony znaku towarowego jest szczegółowe wskazanie towarów i/lub usług, które zgłaszający...

Więcej Czy korzystanie z cudzego znaku towarowego może być legalne?
Kopiowanie treści z cudzej strony internetowej (duplicate content)
28 stycznia 2022
Kopiowanie treści z cudzej strony internetowej (duplicate content)

Publikowanie treści na swojej stronie internetowej czy blogu jest bardzo dobrym sposobem na wypromowanie działalności...

Więcej Kopiowanie treści z cudzej strony internetowej (duplicate content)
Ochrona wzorów przemysłowych w przemyśle modowym
19 stycznia 2022
Ochrona wzorów przemysłowych w przemyśle modowym

Dlaczego warto zastanowić się nad prawnym zabezpieczeniem wzorów przemysłowych w przemyśle modowym? Otóż stanowią one...

Więcej Ochrona wzorów przemysłowych w przemyśle modowym
Cyberwildcatting, spekulacja domenami internetowymi – czy można się przed tym ochronić?
29 listopada 2021
Cyberwildcatting, spekulacja domenami internetowymi – czy można się przed tym ochronić?

Znaczenie Internetu rośnie z roku na rok. Z jednej strony rozwój sieci pozwala na dotarcie...

Więcej Cyberwildcatting, spekulacja domenami internetowymi – czy można się przed tym ochronić?
Influencerzy pod lupą UOKiK. Na czym polega legalna współpraca z influencerem?
23 listopada 2021
Influencerzy pod lupą UOKiK. Na czym polega legalna współpraca z influencerem?

W ostatnim czasie jest głośno o wszczęciu postępowania UOKiK w sprawie oznaczania publikacji sponsorowanych. Chodzi...

Więcej Influencerzy pod lupą UOKiK. Na czym polega legalna współpraca z influencerem?
Czy można zabezpieczyć etykietę produktu? Czyli o sposobach odpowiedniego zabezpieczania marki
10 listopada 2021
Czy można zabezpieczyć etykietę produktu? Czyli o sposobach odpowiedniego zabezpieczania marki

Przedsiębiorcy już na początku prowadzenia własnej działalności gospodarczej spotykają się z problemem ochrony własności intelektualnej,...

Więcej Czy można zabezpieczyć etykietę produktu? Czyli o sposobach odpowiedniego zabezpieczania marki
Jak zabezpieczyć swój produkt? Różnice pomiędzy zastrzeżeniem wzoru przemysłowego a wzoru użytkowego.
3 listopada 2021
Jak zabezpieczyć swój produkt? Różnice pomiędzy zastrzeżeniem wzoru przemysłowego a wzoru użytkowego.

W prawie własności przemysłowej (dalej PWP) bardzo istotnym aspektem jest prawidłowy dobór środka ochrony danego...

Więcej Jak zabezpieczyć swój produkt? Różnice pomiędzy zastrzeżeniem wzoru przemysłowego a wzoru użytkowego.
Klauzule zakazu konkurencji w IT
8 października 2021
Klauzule zakazu konkurencji w IT

Zjawisko „podbierania” pracowników lub klientów jest częstym problemem w wielu branżach. Dotyczy to zwłaszcza koncepcyjnych...

Więcej Klauzule zakazu konkurencji w IT
Vishing, czyli co to jest i jak się przed tym chronić?
22 września 2021
Vishing, czyli co to jest i jak się przed tym chronić?

Poruszając się po Internecie nawet najbardziej przezorny i zabezpieczony użytkownik może paść ofiarą vishingu. Bazuje...

Więcej Vishing, czyli co to jest i jak się przed tym chronić?
Ochrona własności intelektualnej a content marketing: prawo autorskie, prawo cytatu i korzystanie z utworu bez zgody twórcy.
27 sierpnia 2021
Ochrona własności intelektualnej a content marketing: prawo autorskie, prawo cytatu i korzystanie z utworu bez zgody twórcy.

O efektywności content marketingu, czyli marketingu treści jako narzędzia potęgującego wyniki sprzedażowe firmy przekonał się...

Więcej Ochrona własności intelektualnej a content marketing: prawo autorskie, prawo cytatu i korzystanie z utworu bez zgody twórcy.
Smshing, czyli jak nie dać się oszukać?
12 lipca 2021
Smshing, czyli jak nie dać się oszukać?

W ostatnim czasie Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzegał przed zjawiskiem tzw. smishing. Poruszając się po Internecie,...

Więcej Smshing, czyli jak nie dać się oszukać?
Jak chronić wzór przemysłowy?
5 lipca 2021
Jak chronić wzór przemysłowy?

Jak chronić wzór przemysłowy? Radca Prawny Marcin Staniszewski wraz z Anną-Marią Sobczak specjalizującą się w...

Więcej Jak chronić wzór przemysłowy?