W ramach funkcjonowania przedsiębiorstwa przetwarzanych jest bardzo wiele informacji. Niektóre z nich są kluczowe dla...
Własność przemysłowa i uprawnienia wynikające z rejestracji znaków towarowych kojarzą się głównie z wyłącznością na...
Projektowanie szaty graficznej nowych produktów zdaniem niektórych jest kluczem do sukcesu na rynku. Przy jej...
Przy kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa warstwa graficzna, niezależnie czy chodzi o logo, czy zdjęcia pod postem,...
O powodzeniu firmy nie zawsze przesądza wyłącznie dobrze skonstruowany biznesplan. Coraz częściej wpływ na sukces...
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007 r. przewiduje możliwość nakładania...
Internet stał się obowiązkowym medium reklamy oraz marketingu i to niezależnie od branży. Jest również...
Rozwój nowych technologii sprawia, że rozpowszechnianie wizerunku stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zwłaszcza internet...
W dzisiejszych czasach zostawiamy za sobą duży ślad w postaci naszych danych osobowych - ciągnie...
Tam, gdzie pracownik ma bezpośredni kontakt z klientem, dotyczący w zasadzie całości realizacji danej umowy...
Co zrobić, gdy mamy uzasadnione podejrzenie, że działający na rynku przedsiębiorca postępuje w sposób nieetyczny...
Uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy daje przedsiębiorcy możliwość egzekwowania przysługujących mu praw względem konkurencji....
W dobie powszechnego dostępu do internetu praktycznie każdy może zostać twórcą w rozumieniu przepisów prawa...
Sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego pozwala uzyskać ochronę w sytuacji, kiedy ktoś inny usiłuje zarejestrować...
Znaki towarowe pozwalają odróżnić towary oraz usługi przedsiębiorstwa od konkurencji. W dobie gospodarki wolnorynkowej ta...
Najbardziej rozpoznawalne znaki towarowe wyróżnia tzw. renoma. To świadectwo szerokiej rozpoznawalności oznaczenia, ale także wysokiej...
Plagiat, inspiracja czy opracowanie cudzej pracy to zagadnienia, z którymi artyści spotykają się na co...
Publikowanie treści na swojej stronie internetowej czy blogu jest bardzo dobrym sposobem na wypromowanie działalności...
Dlaczego warto zastanowić się nad prawnym zabezpieczeniem wzorów przemysłowych w przemyśle modowym? Otóż stanowią one...
Znaczenie Internetu rośnie z roku na rok. Z jednej strony rozwój sieci pozwala na dotarcie...
W ostatnim czasie jest głośno o wszczęciu postępowania UOKiK w sprawie oznaczania publikacji sponsorowanych. Chodzi...
Przedsiębiorcy już na początku prowadzenia własnej działalności gospodarczej spotykają się z problemem ochrony własności intelektualnej,...
W prawie własności przemysłowej (dalej PWP) bardzo istotnym aspektem jest prawidłowy dobór środka ochrony danego...
Zjawisko „podbierania” pracowników lub klientów jest częstym problemem w wielu branżach. Dotyczy to zwłaszcza koncepcyjnych...
Poruszając się po Internecie nawet najbardziej przezorny i zabezpieczony użytkownik może paść ofiarą vishingu. Bazuje...
O efektywności content marketingu, czyli marketingu treści jako narzędzia potęgującego wyniki sprzedażowe firmy przekonał się...
W ostatnim czasie Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzegał przed zjawiskiem tzw. smishing. Poruszając się po Internecie,...
Jak chronić wzór przemysłowy? Radca Prawny Marcin Staniszewski wraz z Anną-Marią Sobczak specjalizującą się w...
Abmahnung to upomnienie do usunięcia naruszeń funkcjonujące na rynku niemieckim. Czego dotyczy i jakie możliwości...