Elementy graficzne są powszechnie wykorzystywane jako sposób promocji dóbr i usług. Stosuje się je zarówno...
Trudno dziś wyobrazić sobie ofertę na aukcji internetowej bez zdjęcia. Fotografie stanowią element obowiązkowy, nierzadko...
Reklamy suplementów diety z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów marketingowych, jak media społecznościowe, czy platformy medialne pozwala...
Tak jak nie pozostajemy bierni w przypadku, gdy ktoś dokonuje kradzieży w naszym domu, tak...
W dobie rozwoju nowych technologii i swobodnego dostępu do wszelkiego rodzaju informacji często zapominamy, że...
Na czym z prawnej perspektywy polega skuteczna ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa? Co trzeba o niej wiedzieć?...
Obecnie reklama w internecie jest najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności przedsiębiorcy, a pośrednio przyczynia się...
Współcześnie popularnym nośnikiem reklamowym stają się social media. Platformy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy...
Branże kreatywne są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje naruszenia konkurencji. Wynika to z faktu, że...
Umowa lub klauzula o zachowaniu poufności (NDA - ang. Non-disclosure agreement) stanowi jedną z podstawowych...
W dobie mediów społecznościowych, powszechnego dostępu do internetu oraz reklamy w sieci ochrona wizerunku staje...
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML) nakłada na wybrane...
Własność przemysłowa i uprawnienia wynikające z rejestracji znaków towarowych kojarzą się głównie z wyłącznością na...
Projektowanie szaty graficznej nowych produktów zdaniem niektórych jest kluczem do sukcesu na rynku. Przy jej...
Przy kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa warstwa graficzna, niezależnie czy chodzi o logo, czy zdjęcia pod postem,...
O powodzeniu firmy nie zawsze przesądza wyłącznie dobrze skonstruowany biznesplan. Coraz częściej wpływ na sukces...
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007 r. przewiduje możliwość nakładania...
Internet stał się obowiązkowym medium reklamy oraz marketingu i to niezależnie od branży. Jest również...
Rozwój nowych technologii sprawia, że rozpowszechnianie wizerunku stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zwłaszcza internet...
W dzisiejszych czasach zostawiamy za sobą duży ślad w postaci naszych danych osobowych – ciągnie...
Tam, gdzie pracownik ma bezpośredni kontakt z klientem, dotyczący w zasadzie całości realizacji danej umowy...
Co zrobić, gdy mamy uzasadnione podejrzenie, że działający na rynku przedsiębiorca postępuje w sposób nieetyczny...
Uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy daje przedsiębiorcy możliwość egzekwowania przysługujących mu praw względem konkurencji....
W dobie powszechnego dostępu do internetu praktycznie każdy może zostać twórcą w rozumieniu przepisów prawa...
Sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego pozwala uzyskać ochronę w sytuacji, kiedy ktoś inny usiłuje zarejestrować...
Sprzedaż leków, sprzedaż leków przez internet oraz reklama produktów leczniczych jest działalnością regulowaną. Oznacza to,...
Wielu przedsiębiorców jest przekonanych, że wystarczy zarejestrować nazwę domeny internetowej i regularnie ją opłacać, aby...
Powszechny dostęp do mediów (w tym na mediach społecznościowych) i Internetu spowodował, że obecnie jesteśmy...
Znaki towarowe pozwalają odróżnić towary oraz usługi przedsiębiorstwa od konkurencji. W dobie gospodarki wolnorynkowej ta...
Najbardziej rozpoznawalne znaki towarowe wyróżnia tzw. renoma. To świadectwo szerokiej rozpoznawalności oznaczenia, ale także wysokiej...