Do kogo adresujemy szkolenie z prawa dla e-commerce?
Szkolenie dla branży e-commerce organizowane przez naszą Kancelarię jest skierowane przede wszystkim do:
- przedsiębiorców oferujących usługi w sieci bez względu na branżę;
- firm, które rozważają zamianę klasycznego modelu prowadzenia biznesu i wejście do sieci;
- sklepów internetowych, które chcą mieć pewność, że działają zgodnie z prawem i dążą do optymalizacji swojej działalności;
- agencji marketingowych oferujących wsparcie dla branży e-commerce.
Spotkanie prowadzone jest przez prawników z wieloletnim stażem w zakresie obsługi sektora nowych technologii i IT . W codziennej praktyce zajmujemy się doradztwem prawnym, sporządzamy i opiniujemy umowy handlowe oraz reprezentujemy naszych klientów przed sądami powszechnymi, oraz organami administracji.
Łączymy doskonałą znajomość przepisów oraz dogłębne rozumienie działania nowoczesnych rozwiązań, aby dostarczyć słuchaczom kompleksową wiedzę gotową do zastosowania w praktyce. Podczas szkolenia dzielimy się nie tylko najnowszym orzecznictwem i poglądami doktryny, ale przede wszystkim własnym doświadczeniem.
Jakie zagadnienia obejmuje szkolenie dla branży e-commerce?
Uprawnienia konsumenta w branży e-commerce
Świadczenie usług w branży e-commerce idzie w parze z wykorzystaniem przez przedsiębiorcę środków do komunikowania się na odległość. Wynika z tego obowiązek stosowania przez firmę mechanizmów, o których mowa w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a w przypadku transakcji zawieranych z konsumentami – również ustawy o prawach konsumenta. Te mechanizmy obejmują m.in.:
- udostępnienie informacji o przedsiębiorcy świadczącego usługę drogą elektroniczną;
- obowiązek sporządzenia i udostępnienia regulaminu usług świadczonych drogą
elektroniczną;
- zapewnienie sprawnego działania systemu teleinformatycznego;
- prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
W trakcie szkolenia omawiamy obowiązki przedsiębiorcy od praktycznej strony i z uwzględnieniem zróżnicowania specyfiki działalności. Prezentujemy słuchaczom takie zagadnienia jak:
- dopuszczalność przesyłania informacji handlowej;
- sposób konstruowania regulaminów o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- klauzule plików cookies w świetle prawa telekomunikacyjnego;
- zakres uprawnienia do odstąpienia od umowy;
- świadczenie usług finansowych na odległość;
- prawo klienta do reklamacji towaru.
Zrozumienie zagadnień związanych z uprawnieniami klientów branży e-commerce bardzo często pozwala zakończyć ewentualny spór jeszcze na etapie polubownym, bez
konieczności wdawania się w spór sądowy lub angażowania czynnika państwowego w postaci rzecznika praw konsumentów.
PROWADZĄCY
Spotkanie prowadzone jest przez prawników z wieloletnim stażem w zakresie obsługi sektora nowych technologii i IT. Łączymy doskonałą znajomość przepisów oraz dogłębne
rozumienie działania nowoczesnych rozwiązań, aby dostarczyć słuchaczom kompleksową wiedzę gotową do zastosowania w praktyce. Podczas szkolenia dzielimy się nie tylko
najnowszym orzecznictwem (w tym organów jak UOKiK czy inspekcja handlowa), ale przede wszystkim własnym doświadczeniem.
Każde szkolenia obejmuje część teoretyczną popartą licznymi przykładami, analizą case studies oraz prezentacją bieżącego orzecznictwa i poglądów doktryny oraz częścią praktyczną, w której omawiane są konkretne zagadnienia problemowe.
FORMY SZKOLEŃ
Szkolenia organizujemy w formie online lub stacjonarnie w kancelarii w siedzibie w Poznaniu.
Terminy najbliższych szkoleń:
19.01.2024 |
24.02.2024 |
12.03.2024 |
09.04.2024 |
Cena (za osobę)
700,00 zł netto + 23% VAT
Uczestnikom przekazywane są materiały ze szkolenia, a każdy z uczestników ma prawo do 1h konsultacji z Kancelarią z zakresu tematyki poruszanej w szkoleniu.
- Możemy zorganizować szkolenie zamknięte o dedykowanym programie
szkolenia – wyślij do nas zapytanie ofertowe;
- Zapytaj o szkolenie stacjonarne u siebie w firmie – dokonamy indywidualnej wyceny;
- Jeżeli chcesz zgłosić więcej niż 3 osoby ze swojej organizacji, możesz liczyć na preferencyjną ofertę.
SKRÓT PROGRAMU SZKOLENIA DLA BRANŻY ECOMMERCE
1. Modele e-commerce, w tym opcja dropshippping oraz wykorzystanie marketplace;
2. Czym jest umowa sprzedaży i świadczenia usług elektronicznych;
3. Regulamin sklepu/serwisu – z jakich elementów musi się składać oraz case study „czego;
zawierać nie powinien”;
4. Zwroty w sprzedaży online – czego zwrócić nie można i kto ponosi koszty?
6. Praca z przykładami „z życia”; w zakresie zwrotów;
7. Reklamacje użytkowników, w szczególności w zakresie uprawnień konsumenckich;
8. Polityka prywatności – czy na tym kończy się RODO w e-sklepie?
9. Blog, komentarze i opinie użytkowników (co nakazał Omnibus);
10. Obsługa płatności i transakcji w sklepie internetowym – kontakt z operatorem płatności;
11. Problematyka ciasteczek – czego robić nie możemy?
12. Marketing w branży e-commerce – dozwolone i stosowane formy;
13. Prawo reklamy dla sklepów internetowych oraz czarny PR w branży e-commerce;
14. Zadawanie pytań lub test dla uczestników.
W wersji dedykowanej możliwe poruszenie tematów konkretnej branży, np. dot. sprzedaży produktów medycznych lub innej z odmiennościami.
Szkolenie ma charakter praktyczny – z przykładami, warsztatem z case study, przyjaznym podsumowaniem oraz aktywizacją uczestników w formie końcowego testu.
Wydajemy certyfikaty odbycia szkolenia.