Ochrona marki – korzyści

Dbając o promocję marki w Internecie, musisz zadbać o jej bezpieczeństwo!

Wzrost rozpoznawalności danej marki w Internecie, wiąże się z większym ryzykiem szkodliwych działań nieuczciwej konkrecji, nieuprawnionym wykorzystywaniem praw do marki lub jej produktów bądź usług, a nawet naruszenia dobrego imienia w postaci celowego wystawiania negatywnych, anonimowych opinii.

Jakie zagrożenia czekają na Ciebie w Internecie?

  • kradzież lub podszywanie się pod Twoją markę
  • utrata domeny internetowej lub znaku towarowego
  • podszywanie się pod Twoją markę w ramach SEO lub reklam Google Ads
  • działania nieuczciwej konkurencji w takich serwisach jak Facebook, Instragram, Allegro czy Amazon
  • działania zakresu czarnego marketingu: opinie w GoWork, Opineo.pl, Ceneo.pl, Google Moja Firma

W czym pomoże Ci bieżący system monitoringu i reakcji?

  • ochronie domeny internetowej
  • bieżącym usuwaniu negatywnych opinii, informacji, komentarzy
  • ograniczeniu nieuczciwej konkurencji
  • zabezpieczeniu rozwoju
  • monitoring marketingu szeptanego

Na czym polega Ochrona marki 365?

Dokonujemy pełnej analizy stanu faktycznego – posiadanych praw, w tym autorskich praw majątkowych, praw do domeny, oznaczeń słownych oraz graficznych, charakterystyki, a także unikatowości stosowanej marki, zabezpieczeń formalnych jak również wykorzystywanych kanałów komunikacji z klientami oraz dystrybucji towarów czy usług.

  • jakie frazy będziemy chronić,
  • jakie elementy zostały zabezpieczone, a jakie wymagają formalnych działań,
  • jakie media będziemy monitorować,
  • jaką procedurę reakcji przyjmiemy w przypadku stwierdzenia naruszeń.

Efektem przeprowadzonego audytu jest raport, w ramach którego wskażemy, jakie kroki należy podjąć w celu zapewnienia pełnego zabezpieczenia praw do marki i ochrony przed nieuprawnionymi działaniami podmiotów trzecich, a także uruchomienia bieżącego monitoringu naruszeń.

Na podstawie dokonanej analizy przeprowadzimy pełną obsługę formalną procesu zabezpieczenia marki – począwszy od przygotowanych przez prawnika/rzecznika patentowego scenariuszy działań, poprzez przygotowanie dokumentacji, a skończywszy na reprezentowaniu w trakcie całego procesu zmierzającego do zabezpieczenia praw i wdrożenia mechanizmów monitoringu oraz reakcji.

Po zabezpieczeniu marki wdrożymy system monitoringu polegający na bieżącej analizie występowania oraz kontekstu wykorzystywania marki i fraz powiązanych w celu stwierdzenia, czy dochodzi do:

  • naruszania praw do marki;
  • podszywania się pod markę;
  • “czarnego marketingu” publikowanego przez:
  • byłych pracowników / konkurencję / niezadowolonych klientów.
  • wykorzystywania marki w kampaniach firm konkurencyjnych, w tym:
  • fraz kluczowych (SEO)
  • kampanii sponsorowanych (Google Ads)
  • działań nieuczciwej konkurencji;
  • innych form negatywnego marketingu szeptanego.

Monitoring obejmuje:

  • wyniki organiczne wyszukiwarki Google;
  • Po zabezpieczeniu marki wdrożymy system monitoringu polegający na bieżącej analizie występowania oraz kontekstu wykorzystywania marki i fraz powiązanych w celu stwierdzenia, czy dochodzi do:
  • fora internetowe;
  • social media;
  • kanały opiniotwórcze

W momencie stwierdzenia nieprawidłowości podejmiemy bezpośrednie czynności w celu ich usunięcia m.in w oparciu o zasadę notice & takedown. Podejmowane przez nas środki będą dostosowane do danego naruszenia, medium, w którym zostało ujawnione oraz zmierzające do:

  • usunięcia poszczególnych fraz / produktów naruszających prawa;
  • usunięcia zdjęć oraz grafik;
  • uruchomienia narzędzi eliminujących lub ograniczających wykorzystywanie marki własnej w ramach kampanii w wyszukiwarce Google;
  • uruchomiania narzędzi w mediach społecznościowych (Facebook / Instagram);
  • usuwania / moderacji wpisów pracowników / klientów / kontrahentów naruszających prawa.

Celem komplementarnych działań podejmowanych w realizacji usługi jest zabezpieczenie, a następnie umożliwienie wykrywania oraz reagowanie w przypadku stwierdzenia naruszeń.

Co miesiąc otrzymasz raport ze stwierdzonych naruszeń, podjętych działań oraz wniosków i wytycznych, które w naszej opinii będą mogły pomóc wykorzystaniu pełnego potencjału Twojej marki.

Dlaczego kancelaria RPMS?

Internet jako pole naszej działalności, jest również przyczyną naszych sukcesów.

Nasza Kancelaria specjalizuje się w obsłudze klientów z branży internetowej, programistycznej i teleinformatycznej, w tym branży e-commerce / SEO / SEM, szczególnie narażonych na działania nieuczciwej konkurencji oraz innych bezprawnych działań realizowanych w ramach dostępnych narzędzi informatycznych.

Znamy rynkowe realia

Posiadamy rozbudowany dział IP zajmujący się ochroną marki, czyli eliminowaniem oraz ograniczaniem działań stanowiących przejaw nieuczciwej konkurencji: podszywaniem się pod markę, szkalowaniem oraz próbami przejęcia praw do marki lub poszczególnych składników wchodzących w skład aktywów przedsiębiorstwa.

Przeciwdziałamy rynkowym zagrożeniom

Efektywnie wspomagamy przedsiębiorców w ograniczaniu ryzyka oraz zwalczaniu bezprawnych działań, w tym działań nieuczciwej konkurencji, które zagrażają interesom naszych Klientów. Eliminujemy, a w razie potrzeby rozwiązujemy problemy związane z postępowaniem sprzecznym z prawem, naruszające prawa do marki, dóbr osobistych czy też dobrymi obyczajami.

Posiadamy doświadczenie w e-commerce

Jesteśmy zorientowani na sektor e-commerce i prawne regulacje dotyczące bezpośrednio przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w sieci. Od lat obsługujemy klientów z wielu branż, dostosowując metody ochrony ich interesów do realiów charakterystycznych dla konkretnych gałęzi biznesu.

    Krok 1 z 3
    Zweryfikuj bezpłatnie znak towarowy
    Lub

    Wybierz dokument z dysku

    albo przeciągnij i upuść tutaj

    Rozpocznij weryfikację
    Krok 2 z 3
    Na jakim obszarze chcesz zabezpieczyć prawa?
    Wróć
    Dalej
    Krok 3 z 3
    Na jaki adres wysłać wyniki weryfikacji?
    Wróć
    Dane podane w formularzu będą przetwarzane przez Kancelarię Prawną RPMS z siedzibą w Poznaniu, w celu realizacji zgłoszenia oraz według zasad zawartych w Polityce Prywatności.

    Dziękujemy za zgłoszenie.

    W ciągu 24 godzin przekażemy wynik weryfikacji na wskazany adres e-mail lub skontaktujemy się telefonicznie.

    Zaufali nam

    Co musisz wiedzieć o ochronie marki (FAQ)

    Ochrona marki to zbiór działań, które chronią przed szkodliwymi działaniami nieuczciwej konkurencji i tzw. czarnym marketingiem. Polega na zabezpieczeniu marki przed kradzieżą, podszywaniem się, nieuprawnionym wykorzystywaniem jej produktów, usług itp. Oprócz tego stanowi ochronę przed naruszeniem dobrego imienia firmy (np. zapobiega wystawianiu celowych, negatywnych opinii).

    Najlepszą formą zabezpieczenia marki jest jej rejestracja w formie znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. W ten sposób przedsiębiorca dysponuje świadectwem ochronnym, które może wykorzystać do szybkiego i skutecznego likwidowania działań nieuczciwej konkurencji. Rejestracja daje też ogromną przewagę w razie sporu sądowego.

    Marka to faktycznie coś, co wyróżnia przedsiębiorcę od konkurencji i sprawia, że klienci przyjdą zakupić towary czy usługi od tego konkretnego przedsiębiorcy. Brak ochrony marki może skutkować przede wszystkim mniejszą ilością klientów, większą ilością plagiatorów i spadkiem rozpoznawalności w sieci.

    Oczywiście, przedsiębiorca może sam chronić swoją markę, śledzić naruszenia w internecie i występować do naruszycieli z roszczeniami o zapłatę. Niemniej jednak wymaga to określonej wiedzy prawnej i umiejętności argumentacji w pismach (również procesowych). W związku z tym ochrona marki jest najskuteczniejsza, jeżeli jest dokonana wspólnie z kancelarią prawną.

    Nasze Aktualności prawne

    Zaufali nam