
Ochrona marki – korzyści
Dbając o promocję marki w Internecie, musisz zadbać o jej bezpieczeństwo!
Wzrost rozpoznawalności danej marki w Internecie, wiąże się z większym ryzykiem szkodliwych działań nieuczciwej konkrecji, nieuprawnionym wykorzystywaniem praw do marki lub jej produktów bądź usług, a nawet naruszenia dobrego imienia w postaci celowego wystawiania negatywnych, anonimowych opinii.
Jakie zagrożenia czekają na Ciebie w Internecie?
- kradzież lub podszywanie się pod Twoją markę
- utrata domeny internetowej lub znaku towarowego
- podszywanie się pod Twoją markę w ramach SEO lub reklam Google Ads
- działania nieuczciwej konkurencji w takich serwisach jak Facebook, Instragram, Allegro czy Amazon
- działania zakresu czarnego marketingu: opinie w GoWork, Opineo.pl, Ceneo.pl, Google Moja Firma
W czym pomoże Ci bieżący system monitoringu i reakcji?
- ochronie domeny internetowej
- bieżącym usuwaniu negatywnych opinii, informacji, komentarzy
- ograniczeniu nieuczciwej konkurencji
- zabezpieczeniu rozwoju
- monitoring marketingu szeptanego
Na czym polega Ochrona marki 365?

Dokonujemy pełnej analizy stanu faktycznego - posiadanych praw, w tym autorskich praw majątkowych, praw do domeny, oznaczeń słownych oraz graficznych, charakterystyki, a także unikatowości stosowanej marki, zabezpieczeń formalnych jak również wykorzystywanych kanałów komunikacji z klientami oraz dystrybucji towarów czy usług.
- jakie frazy będziemy chronić,
- jakie elementy zostały zabezpieczone, a jakie wymagają formalnych działań,
- jakie media będziemy monitorować,
- jaką procedurę reakcji przyjmiemy w przypadku stwierdzenia naruszeń.
Efektem przeprowadzonego audytu jest raport, w ramach którego wskażemy, jakie kroki należy podjąć w celu zapewnienia pełnego zabezpieczenia praw do marki i ochrony przed nieuprawnionymi działaniami podmiotów trzecich, a także uruchomienia bieżącego monitoringu naruszeń.
Na podstawie dokonanej analizy przeprowadzimy pełną obsługę formalną procesu zabezpieczenia marki - począwszy od przygotowanych przez prawnika/rzecznika patentowego scenariuszy działań, poprzez przygotowanie dokumentacji, a skończywszy na reprezentowaniu w trakcie całego procesu zmierzającego do zabezpieczenia praw i wdrożenia mechanizmów monitoringu oraz reakcji.
Po zabezpieczeniu marki wdrożymy system monitoringu polegający na bieżącej analizie występowania oraz kontekstu wykorzystywania marki i fraz powiązanych w celu stwierdzenia, czy dochodzi do:
- naruszania praw do marki;
- podszywania się pod markę;
- “czarnego marketingu” publikowanego przez:
- byłych pracowników / konkurencję / niezadowolonych klientów.
- wykorzystywania marki w kampaniach firm konkurencyjnych, w tym:
- fraz kluczowych (SEO)
- kampanii sponsorowanych (Google Ads)
- działań nieuczciwej konkurencji;
- innych form negatywnego marketingu szeptanego.
Monitoring obejmuje:
- wyniki organiczne wyszukiwarki Google;
- Po zabezpieczeniu marki wdrożymy system monitoringu polegający na bieżącej analizie występowania oraz kontekstu wykorzystywania marki i fraz powiązanych w celu stwierdzenia, czy dochodzi do:
- fora internetowe;
- social media;
- kanały opiniotwórcze
W momencie stwierdzenia nieprawidłowości podejmiemy bezpośrednie czynności w celu ich usunięcia m.in w oparciu o zasadę notice & takedown. Podejmowane przez nas środki będą dostosowane do danego naruszenia, medium, w którym zostało ujawnione oraz zmierzające do:
- usunięcia poszczególnych fraz / produktów naruszających prawa;
- usunięcia zdjęć oraz grafik;
- uruchomienia narzędzi eliminujących lub ograniczających wykorzystywanie marki własnej w ramach kampanii w wyszukiwarce Google;
- uruchomiania narzędzi w mediach społecznościowych (Facebook / Instagram);
- usuwania / moderacji wpisów pracowników / klientów / kontrahentów naruszających prawa.
Celem komplementarnych działań podejmowanych w realizacji usługi jest zabezpieczenie, a następnie umożliwienie wykrywania oraz reagowanie w przypadku stwierdzenia naruszeń.
Co miesiąc otrzymasz raport ze stwierdzonych naruszeń, podjętych działań oraz wniosków i wytycznych, które w naszej opinii będą mogły pomóc wykorzystaniu pełnego potencjału Twojej marki.
Dlaczego my?
Internet jako pole naszej działalności, jest również przyczyną naszych sukcesów.
Nasza Kancelaria specjalizuje się w obsłudze klientów z branży internetowej, programistycznej i teleinformatycznej, w tym branży e-commerce / SEO / SEM, szczególnie narażonych na działania nieuczciwej konkurencji oraz innych bezprawnych działań realizowanych w ramach dostępnych narzędzi informatycznych.
Znamy rynkowe realia
Posiadamy rozbudowany dział IP zajmujący się ochroną marki, czyli eliminowaniem oraz ograniczaniem działań stanowiących przejaw nieuczciwej konkurencji: podszywaniem się pod markę, szkalowaniem oraz próbami przejęcia praw do marki lub poszczególnych składników wchodzących w skład aktywów przedsiębiorstwa.
Przeciwdziałamy rynkowym zagrożeniom
Efektywnie wspomagamy przedsiębiorców w ograniczaniu ryzyka oraz zwalczaniu bezprawnych działań, w tym działań nieuczciwej konkurencji, które zagrażają interesom naszych Klientów. Eliminujemy, a w razie potrzeby rozwiązujemy problemy związane z postępowaniem sprzecznym z prawem, naruszające prawa do marki, dóbr osobistych czy też dobrymi obyczajami.
Posiadamy doświadczenie w e-commerce
Jesteśmy zorientowani na sektor e-commerce i prawne regulacje dotyczące bezpośrednio przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w sieci. Od lat obsługujemy klientów z wielu branż, dostosowując metody ochrony ich interesów do realiów charakterystycznych dla konkretnych gałęzi biznesu.
Nasze artykuły blogowe

Roszczenia wobec Skarbu Państwa z powodu ograniczenia działalności gospodarczej. Czy wyrok WSA w Opolu otworzy drogę dla zbiorowych pozwów?

Różnice pomiędzy umową o dzieło i umową zlecenia w kontekście obowiązku zgłaszania do ZUS umów o dzieło od 2021

Amazon Brand Registry, czy rejestracja znaku towarowego w UE może przynieść dodatkowe korzyści dla sprzedawców

Jaką żywność najlepiej wybierać? Nowe przepisy dotyczące produkcji i sprzedaży produktów ekologicznych

Kto powinien posiadać procedury przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML) i co musi się z nich znaleźć?

Wpływ światowej pandemii na dywersyfikację ryzyka w biznesie. Czy koronawirus zmienił strukturę polskich firm?