Ochrona marki 365

Ochrona marki – korzyści

Dbając o promocję marki w Internecie, musisz zadbać o jej bezpieczeństwo!

Wzrost rozpoznawalności danej marki w Internecie, wiąże się z większym ryzykiem szkodliwych działań nieuczciwej konkrecji, nieuprawnionym wykorzystywaniem praw do marki lub jej produktów bądź usług, a nawet naruszenia dobrego imienia w postaci celowego wystawiania negatywnych, anonimowych opinii.

Jakie zagrożenia czekają na Ciebie w Internecie?

  • kradzież lub podszywanie się pod Twoją markę
  • utrata domeny internetowej lub znaku towarowego
  • podszywanie się pod Twoją markę w ramach SEO lub reklam Google Ads
  • działania nieuczciwej konkurencji w takich serwisach jak Facebook, Instragram, Allegro czy Amazon
  • działania zakresu czarnego marketingu: opinie w GoWork, Opineo.pl, Ceneo.pl, Google Moja Firma

W czym pomoże Ci bieżący system monitoringu i reakcji?

  • ochronie domeny internetowej
  • bieżącym usuwaniu negatywnych opinii, informacji, komentarzy
  • ograniczeniu nieuczciwej konkurencji
  • zabezpieczeniu rozwoju
  • monitoring marketingu szeptanego

Na czym polega Ochrona marki 365?

Dokonujemy pełnej analizy stanu faktycznego - posiadanych praw, w tym autorskich praw majątkowych, praw do domeny, oznaczeń słownych oraz graficznych, charakterystyki, a także unikatowości stosowanej marki, zabezpieczeń formalnych jak również wykorzystywanych kanałów komunikacji z klientami oraz dystrybucji towarów czy usług.

  • jakie frazy będziemy chronić,
  • jakie elementy zostały zabezpieczone, a jakie wymagają formalnych działań,
  • jakie media będziemy monitorować,
  • jaką procedurę reakcji przyjmiemy w przypadku stwierdzenia naruszeń.

Efektem przeprowadzonego audytu jest raport, w ramach którego wskażemy, jakie kroki należy podjąć w celu zapewnienia pełnego zabezpieczenia praw do marki i ochrony przed nieuprawnionymi działaniami podmiotów trzecich, a także uruchomienia bieżącego monitoringu naruszeń.

Na podstawie dokonanej analizy przeprowadzimy pełną obsługę formalną procesu zabezpieczenia marki - począwszy od przygotowanych przez prawnika/rzecznika patentowego scenariuszy działań, poprzez przygotowanie dokumentacji, a skończywszy na reprezentowaniu w trakcie całego procesu zmierzającego do zabezpieczenia praw i wdrożenia mechanizmów monitoringu oraz reakcji.

Po zabezpieczeniu marki wdrożymy system monitoringu polegający na bieżącej analizie występowania oraz kontekstu wykorzystywania marki i fraz powiązanych w celu stwierdzenia, czy dochodzi do:

  • naruszania praw do marki;
  • podszywania się pod markę;
  • “czarnego marketingu” publikowanego przez:
  • byłych pracowników / konkurencję / niezadowolonych klientów.
  • wykorzystywania marki w kampaniach firm konkurencyjnych, w tym:
  • fraz kluczowych (SEO)
  • kampanii sponsorowanych (Google Ads)
  • działań nieuczciwej konkurencji;
  • innych form negatywnego marketingu szeptanego.

Monitoring obejmuje:

  • wyniki organiczne wyszukiwarki Google;
  • Po zabezpieczeniu marki wdrożymy system monitoringu polegający na bieżącej analizie występowania oraz kontekstu wykorzystywania marki i fraz powiązanych w celu stwierdzenia, czy dochodzi do:
  • fora internetowe;
  • social media;
  • kanały opiniotwórcze

W momencie stwierdzenia nieprawidłowości podejmiemy bezpośrednie czynności w celu ich usunięcia m.in w oparciu o zasadę notice & takedown. Podejmowane przez nas środki będą dostosowane do danego naruszenia, medium, w którym zostało ujawnione oraz zmierzające do:

  • usunięcia poszczególnych fraz / produktów naruszających prawa;
  • usunięcia zdjęć oraz grafik;
  • uruchomienia narzędzi eliminujących lub ograniczających wykorzystywanie marki własnej w ramach kampanii w wyszukiwarce Google;
  • uruchomiania narzędzi w mediach społecznościowych (Facebook / Instagram);
  • usuwania / moderacji wpisów pracowników / klientów / kontrahentów naruszających prawa.

Celem komplementarnych działań podejmowanych w realizacji usługi jest zabezpieczenie, a następnie umożliwienie wykrywania oraz reagowanie w przypadku stwierdzenia naruszeń.

Co miesiąc otrzymasz raport ze stwierdzonych naruszeń, podjętych działań oraz wniosków i wytycznych, które w naszej opinii będą mogły pomóc wykorzystaniu pełnego potencjału Twojej marki.

Dlaczego my?

Internet jako pole naszej działalności, jest również przyczyną naszych sukcesów.

Nasza Kancelaria specjalizuje się w obsłudze klientów z branży internetowej, programistycznej i teleinformatycznej, w tym branży e-commerce / SEO / SEM, szczególnie narażonych na działania nieuczciwej konkurencji oraz innych bezprawnych działań realizowanych w ramach dostępnych narzędzi informatycznych.

Znamy rynkowe realia

Posiadamy rozbudowany dział IP zajmujący się ochroną marki, czyli eliminowaniem oraz ograniczaniem działań stanowiących przejaw nieuczciwej konkurencji: podszywaniem się pod markę, szkalowaniem oraz próbami przejęcia praw do marki lub poszczególnych składników wchodzących w skład aktywów przedsiębiorstwa.

Przeciwdziałamy rynkowym zagrożeniom

Efektywnie wspomagamy przedsiębiorców w ograniczaniu ryzyka oraz zwalczaniu bezprawnych działań, w tym działań nieuczciwej konkurencji, które zagrażają interesom naszych Klientów. Eliminujemy, a w razie potrzeby rozwiązujemy problemy związane z postępowaniem sprzecznym z prawem, naruszające prawa do marki, dóbr osobistych czy też dobrymi obyczajami.

Posiadamy doświadczenie w e-commerce

Jesteśmy zorientowani na sektor e-commerce i prawne regulacje dotyczące bezpośrednio przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w sieci. Od lat obsługujemy klientów z wielu branż, dostosowując metody ochrony ich interesów do realiów charakterystycznych dla konkretnych gałęzi biznesu.

Bezpłatne badanie zdolności ochronnej

Translate »