|
6 marca 2023 | Ostatnio zmodyfikowano 17 grudnia, 2023 o 14:03 | Czas na przeczytanie: 8 minut

Trudno dziś wyobrazić sobie ofertę na aukcji internetowej bez zdjęcia. Fotografie stanowią element obowiązkowy, nierzadko wypierając samą treść opisu. Nie jest też tajemnicą w psychologii konsumenckiej, iż ludzie po prostu „kupują wzrokiem” i to właśnie na podstawie fotografii potrafią podjąć swoją ostateczną decyzję. Nie zawsze jednak wykorzystane w aukcji zdjęcie zostało wykonane przez osobę tworzącą ogłoszenie. Fotografie bywają zapożyczone z serwisów producentów lub innych portali. Czy takie działanie jest zgodne z literą prawa? Jak korzystać z cudzych zdjęć, aby nie narazić się na nieprzyjemne konsekwencje?


Anna-Maria Sobczak
RADCA PRAWNY, Profesjonalny pełnomocnik przed UPRP, EUIPO, WIPO
Specjalizacja: Prawo własności intelektualnej, prawo mediów i reklamy, zwalczanie nieuczciwej konkurencji,...
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *