W ramach usług kancelarii obejmujących prawo mediów usługi świadczą specjaliści od prawa mediów i prawa reklamy – prawnicy (radcowie prawni) posiadający wieloletnie doświadczenie w świadczeniu wsparcia prawnego oraz prowadzenia szkoleń, dedykowanych dla dużych przedsiębiorstw, małych i średnich firm, influencerów oraz osób fizycznych. Kancelaria zapewnia kompleksową organizację szkoleń, w ramach których Klienci zostają zapoznani z najważniejszymi aspektami prawa mediów i prawa reklamy w mediach społecznościowych, co jest podstawą do prowadzenia nie tylko skutecznej, ale także zgodnej z przepisami kampanii marketingowej. Szkolenie z zakresu prawa mediów oraz najnowszych regulacji może się okazać szczególnie pomocne, zwłaszcza w świetle nowych rekomendacji dotyczących reklamy w social media, ogłoszonych przez Prezesa UOKiK, w październiku 2022 roku.
Usługi Kancelarii w zakresie organizacji szkoleń z prawa mediów i prawa reklamy w mediach społecznościowych z zakresu prawa mediów i najnowszych rekomendacji, skierowane jest w szczególności do:
- Dużych przedsiębiorstw inwestujących spore środki w reklamę medialną (w szczególności kampanie w social media);
- Agencji marketingowych świadczących usługi w zakresie reklamy w Internecie i szeroko pojętych mediach społecznościowych;
- Małych i średnich firm, które planują rozszerzyć swoje działania marketingowe o kampanię social media;
- Influencerów;
- Osób fizycznych zainteresowanych tematem.
Prawo mediów – prawnik od reklamy w mediach społecznościowych
W ramach szkolenia nasi eksperci – radcowie prawni – specjalizujący się w prawie reklamy (ze szczególnym naciskiem na reklamę w sieciach społecznościowych) kompleksowo zapoznają Słuchaczy z najważniejszymi i kluczowymi zagadnieniami prawnymi, dotyczącymi ich działalności.
Zgodnie z zapisami ustawy o radiofonii i telewizji, za reklamę uważa się każdy przekaz handlowy pochodzący od podmiotu publicznego lub prywatnego, związany z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, którego celem jest promocja sprzedaży lub też odpłatnego korzystania z towarów i usług. Wedle ustawy, za reklamę uznawana jest także autopromocja. Jako że definicja reklamy nie ma charakteru katalogu zamkniętego, nie jest możliwe wyczerpujące wyliczenie rodzajów reklam. Z tego względu, znajomość przepisów prawa obejmujących reklamę i działania reklamowe w mediach społecznościowych, jest niezwykle istotna. Niektóre przepisy obowiązują każdy podmiot podejmujący się działań marketingowych, inne mają zastosowanie tylko do konkretnych branż (np. prawo farmaceutyczne a reklama leków i suplementów lub tez przepisy ustawy o ochronie zdrowia a reklama z branży alkoholowej).
Nasza kancelaria przygotowuje szkolenia dostosowane do potrzeb klienta. Prawnicy prowadzący szkolenie w sposób przejrzysty zapoznają Słuchaczy z przepisami dotyczącymi prawa reklamy, zawartymi m.in. w ustawach:
- o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
- o prawie konsumenckim
- o prawie prasowym
- o radiofonii i telewizji
- o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu
- o prawie farmaceutycznym.
Znajomość przepisów ogólnych, jak i przepisów związanych z daną branżą jest istotna do określenia, czy planowana reklama będzie zgodna z obowiązującym prawem. Tylko w ten sposób przedsiębiorca lub influencer uniknie zagrożenia związanego z karą administracyjną.