W ramach usług kancelarii obejmujących prawo mediów usługi świadczą specjaliści z tego zakresu – prawnicy (radcowie prawni) posiadający wieloletnie doświadczenie w świadczeniu wsparcia prawnego oraz prowadzenia szkoleń, dedykowanych dla dużych przedsiębiorstw, małych i średnich firm, influencerów, vlogerów oraz osób fizycznych. Kancelaria zapewnia kompleksową organizację szkoleń, w ramach których Klienci zostają zapoznani z najważniejszymi aspektami prawa mediów i prawa reklamy w mediach społecznościowych, co jest podstawą do prowadzenia nie tylko skutecznej, ale także zgodnej z przepisami kampanii marketingowej. Szkolenie z zakresu prawa mediów oraz najnowszych regulacji może się okazać szczególnie pomocne, zwłaszcza w świetle nowych rekomendacji dotyczących reklamy w social media, ogłoszonych przez Prezesa UOKiK, w październiku 2022 roku.
Usługi Kancelarii w zakresie organizacji szkoleń z prawa reklamy w mediach społecznościowych, prawa mediów i najnowszych rekomendacji, skierowane jest w szczególności do:
- Vlogerów, blogerów i influencerów – zarówno tych z początkową aktywnością, jak i rozwiniętą działalnością;
- Dużych przedsiębiorstw inwestujących spore środki w reklamę medialną (w szczególności kampanie w social media);
- Agencji marketingowych świadczących usługi w zakresie reklamy w Internecie i szeroko pojętych mediach społecznościowych;
- Małych i średnich firm, które planują rozszerzyć swoje działania marketingowe o kampanię w social media;
- Osób fizycznych zainteresowanych tematem.
Prawo mediów – prawnik od reklamy w serwisie Youtube
W ramach szkolenia, nasi eksperci – radcowie prawni – specjalizujący się w prawie reklamy (ze szczególnym naciskiem na reklamę w Internecie i sieciach społecznościowych) kompleksowo zapoznają Słuchaczy z najważniejszymi i kluczowymi zagadnieniami prawnymi, dotyczącymi ich działalności.
Zgodnie z zapisami Ustawy o radiofonii i telewizji, za reklamę uważa się każdy przekaz handlowy pochodzący od podmiotu publicznego lub prywatnego, związany z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, którego celem jest promocja sprzedaży lub też odpłatnego korzystania z towarów i usług. Wedle Ustawy, za reklamę uznawana jest także autopromocja. Jako że definicja reklamy nie ma charakteru katalogu zamkniętego, nie jest możliwe wyczerpujące wyliczenie rodzajów reklam. Z tego względu, znajomość przepisów prawa obejmujących reklamę i działania reklamowe w mediach społecznościowych, jest niezwykle istotna. Niektóre przepisy obowiązują każdy podmiot podejmujący się działań marketingowych, inne mają zastosowanie tylko do konkretnych branż (np. Prawo farmaceutyczne a reklama leków i suplementów lub też przepisy Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi a reklama z branży alkoholowej).
Nasza kancelaria przygotowuje szkolenia dostosowane do potrzeb klienta. Prawnicy prowadzący szkolenie w sposób przejrzysty zapoznają Słuchaczy z przepisami dotyczącymi prawa reklamy, zawartymi m.in. w ustawach:
- o radiofonii i telewizji;
- o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym;
- o prawie konsumenckim;
- o prawie prasowym;
- o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu;
- o prawie farmaceutycznym.
Znajomość przepisów ogólnych, jak i przepisów związanych z daną branżą jest istotna do określenia, czy planowana reklama będzie zgodna z obowiązującym prawem. Tylko w ten sposób przedsiębiorca lub vloger uniknie zagrożenia związanego z karą administracyjną, lub ograniczeniem praw do swojego kanału.