|
11 stycznia 2021 | Ostatnio zmodyfikowano 23 grudnia, 2023 o 11:37 | Czas na przeczytanie: 9 minut

Rozpoczynając własną działalność gospodarczą, każdy przedsiębiorca z pewnością zastanawia się nad skutecznym odróżnieniem swoich produktów od wszechobecnej na rynku konkurencji, a także nad ich rozpoznawalnością wśród klientów. Niemal każda działalność opiera się na marce, budującej nie tylko wizję przedsiębiorstwa lecz także zaufanie i prestiż określonego produktu. Każdemu konsumentowi kojarzą się najbardziej popularne znaki towarowe na świecie, które przez lata swojej dostępności na rynku ugruntowały swoją pozycję i stały się produktami o określonym prestiżu.

Zapewne każdy z nas posiada ulubione marki, które występują niemal w każdej dziedzinie naszego życia. Nie trudno bowiem wśród najbardziej popularnych znaków towarowych na świecie wymienić chociażby słynne “nadgryźnięte jabłko” marki produkującej telefony oraz laptopy, znaki szybkich samochodów osobowych, renomowane marki kosmetyków, czy też szyldy sklepów odzieżowych, które znajdziemy w każdej galerii w mieście.

Niestety nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, iż do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy konieczne jest podjęcie kilku prawnych kroków. Natomiast brak uzyskania ochrony spowodować może daleko idące negatywne skutki dla prowadzonej działalności gospodarczej.

Z tego artykułu dowiesz się czym jest znak towarowy, komu przysługuje prawo ochronne na znak towarowy oraz jakie korzyści wynikają z rejestracji znaku towarowego.


Anna-Maria Sobczak
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: własność intelektualna – ochrona prawa autorskiego, marki oraz własności przemysłowej.
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *