Dział prawny
Anna-Maria Sobczak

Radca prawny w Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicywykładowca na uczelni Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Podkarpackiej Akademii Wina w Jaśle, prawnik ds. ochrony konkurencji i konsumenta w Fundacji Pro Publika i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, prawnik ds. własności intelektualnej w prawoalkoholowe.pl, członek Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim (Law in Styl), członek Stowarzyszenia We&Waste, trener i szkoleniowiec.

Od początku swojej przygody z prawem nastawiona na szeroko rozumianą własności intelektualną. Zwolenniczka maksymy, że człowiek uczy się całe życie, inwestowania w siebie oraz ciągłego samorozwoju, tak więc poza ukończeniem studiów prawniczych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest również od 2017 r. absolwentką Szkoły Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie. W 2020 r. ukończyła pierwszą edycję Szkoły Prawa Nowych Technologii IT&TMT w Warszawie. Od 2021 roku uczestniczka CS50 for Lawyers na Harvard University w Cambridge, a także certyfikowanych szkoleń w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Ukończyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

LINKEDIN

- Zobacz nasz zespół

Prywatnie:

W czasie wolnym autor profilu w serwisie Instagram (instagram.com/prawnik_mody), który w ciekawy i nieszablonowy sposób przedstawia ciekawe kazusy prawne związane ze światem mody. Miłośniczka kultury winiarskiej, dobrej literatury, muzyki jazzowej oraz szeroko pojętej sztuki.

W Kancelarii Prawnej RPMS jako specjalistka w tej dziedzinie zajmuje się szeroko rozumianym prawem własności intelektualnej oraz prawem mediów, prasowym i filmowym, w związku z czym stanęła na czele działu IP&IT&TMT. W obszarze jej zainteresowań znajduje się również prawo nowych technologiiochrona dóbr osobistych oraz zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Autorka wielu publikacji i artykułów. Prowadzi szkolenia dla agencji reklamowych i marketingowych, przedsiębiorców, producentów oraz podmiotów indywidualnych. Współpracuje również z Polską Izbą Biznesową we Włoszech (capiplit.eu), gdzie prowadziła szkolenia z prawa autorskiego oraz prawa własności przemysłowej.

Na uczelni Collegium Da Vinci prowadzi takie szkolenia jak: „Prawo w produkcji treści audiowizualnych”, „Prawo autorskie w Internecie a media„, „Podstawy prawa handlowego a media”, a także Prawo mediów i Prawo reklamy.

 

Publikacje

Dofinansowanie rejestracji znaków towarowych i wzorów przemysłowych w ramach edycji programu SME Fund 2025 wkrótce zostanie otwarty!
23 stycznia 2025
Dofinansowanie rejestracji znaków towarowych i wzorów przemysłowych w ramach edycji programu SME Fund 2025 wkrótce zostanie otwarty!

Kto może skorzystać z dofinansowania na rejestrację znaków towarowych w ramach SME FUND 2025? Wnioskodawcą...

Więcej
Umowa z kompozytorem
16 stycznia 2025
Umowa z kompozytorem

Umowa z kompozytorem – kluczowe aspekty prawne i praktyczne Umowa z kompozytorem to istotny dokument...

Więcej
Dozwolony użytek znaku towarowego
14 października 2024
Dozwolony użytek znaku towarowego

Prawo do używania znaku towarowego Rejestrowanie znaków towarowych jest ważnym biznesowo procesem, wzmacniającym ochronę marki,...

Więcej
Licencja na znak towarowy
26 września 2024
Licencja na znak towarowy

Znaczenie znaków towarowych w kontekście licencjonowania Jedną z podstawowych funkcji znaku towarowego, będącego oznaczeniem identyfikującym...

Więcej
Utwór — pojęcie i istota
20 września 2024
Utwór — pojęcie i istota

Przesłanki zaistnienia utworu Zgodnie z powyższą definicją, aby jakieś dzieło twórcze można było zakwalifikować jako...

Więcej
Meme marketing – jak agencja social media może go wykorzystać w sposób zgodny z prawem?
5 września 2024
Meme marketing – jak agencja social media może go wykorzystać w sposób zgodny z prawem?

Memy w social media – ograniczenia Mimo że korzystanie z memów w ramach kampanii reklamowej...

Więcej
Monitorowanie znaków towarowych
19 sierpnia 2024
Monitorowanie znaków towarowych

Cel i znaczenie monitorowania znaków towarowych Rejestracja znaku towarowego jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia przedsiębiorstwa...

Więcej
Europejski znak towarowy
2 sierpnia 2024
Europejski znak towarowy

Znaczenie ochrony znaków towarowych w kontekście europejskim Jednym z nadrzędnych celów Unii Europejskiej jest dążenie...

Więcej
Czy można legalnie reklamować alkohol?
27 czerwca 2024
Czy można legalnie reklamować alkohol?

Przepisy prawne regulujące reklamę alkoholu Reklama wyrobów alkoholowych ograniczona jest przepisami ustawy z dnia 26...

Więcej