Dział prawny
Anna-Maria Sobczak

Radca prawny w Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicywykładowca na uczelni Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Podkarpackiej Akademii Wina w Jaśle, prawnik ds. ochrony konkurencji i konsumenta w Fundacji Pro Publika i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, prawnik ds. własności intelektualnej w prawoalkoholowe.pl, członek Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim (Law in Styl), członek Stowarzyszenia We&Waste, trener i szkoleniowiec.

Od początku swojej przygody z prawem nastawiona na szeroko rozumianą własności intelektualną. Zwolenniczka maksymy, że człowiek uczy się całe życie, inwestowania w siebie oraz ciągłego samorozwoju, tak więc poza ukończeniem studiów prawniczych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest również od 2017 r. absolwentką Szkoły Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie. W 2020 r. ukończyła pierwszą edycję Szkoły Prawa Nowych Technologii IT&TMT w Warszawie. Od 2021 roku uczestniczka CS50 for Lawyers na Harvard University w Cambridge, a także certyfikowanych szkoleń w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Ukończyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

LINKEDIN

- Zobacz nasz zespół

Prywatnie:

W czasie wolnym autor profilu w serwisie Instagram (instagram.com/prawnik_mody), który w ciekawy i nieszablonowy sposób przedstawia ciekawe kazusy prawne związane ze światem mody. Miłośniczka kultury winiarskiej, dobrej literatury, muzyki jazzowej oraz szeroko pojętej sztuki.

W Kancelarii Prawnej RPMS jako specjalistka w tej dziedzinie zajmuje się szeroko rozumianym prawem własności intelektualnej oraz prawem mediów, prasowym i filmowym, w związku z czym stanęła na czele działu IP&IT&TMT. W obszarze jej zainteresowań znajduje się również prawo nowych technologiiochrona dóbr osobistych oraz zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Autorka wielu publikacji i artykułów. Prowadzi szkolenia dla agencji reklamowych i marketingowych, przedsiębiorców, producentów oraz podmiotów indywidualnych. Współpracuje również z Polską Izbą Biznesową we Włoszech (capiplit.eu), gdzie prowadziła szkolenia z prawa autorskiego oraz prawa własności przemysłowej.

Na uczelni Collegium Da Vinci prowadzi takie szkolenia jak: „Prawo w produkcji treści audiowizualnych”, „Prawo autorskie w Internecie a media„, „Podstawy prawa handlowego a media”, a także Prawo mediów i Prawo reklamy.

 

Publikacje

Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych
28 lutego 2024
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych

Czym są prawa autorskie majątkowe? Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych posługuje się pojęciem...

Więcej
Kiedy powstaje obowiązek sprostowania publikacji?
20 lutego 2024
Kiedy powstaje obowiązek sprostowania publikacji?

Czego dotyczy sprostowanie prasowe? Obowiązujące przepisy ustawy prawo prasowe nakładają na przedstawicieli sektora prasowego obowiązek...

Więcej
Kryptoreklamy w mediach społecznościowych
13 lutego 2024
Kryptoreklamy w mediach społecznościowych

Influencer, reklama, kryptoreklama – definicje W celu pełnego zrozumienia zagadnienia kryptoreklamy w mediach społecznościowych warto...

Więcej
Nabór wniosków w ramach edycji programu SME Fund 2024 ponownie otwarty!
31 stycznia 2024
Nabór wniosków w ramach edycji programu SME Fund 2024 ponownie otwarty!

Kto może skorzystać z dofinansowania na rejestrację znaków towarowych w ramach SME FUND 2024? Wnioskodawcą...

Więcej
Kopiowanie zdjęć w mediach społecznościowych
16 stycznia 2024
Kopiowanie zdjęć w mediach społecznościowych

Zdjęcia a prawo autorskie Na gruncie polskiego prawa ustawą chroniącą własność intelektualną jest ustawa o...

Więcej
Regulacje prawne dotyczące fanartu – czy jest on legalny?
10 stycznia 2024
Regulacje prawne dotyczące fanartu – czy jest on legalny?

Fanart a ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych Czym są prawa autorskie? Prawa autorskie...

Więcej
Czy gry free to play rzeczywiście są darmowe?
15 grudnia 2023
Czy gry free to play rzeczywiście są darmowe?

Czym są gry free to play? Jak sama nazwa wskazuje - free to play (w...

Więcej
Reklamy w grach komputerowych  – czym jest in-game advertising?
13 grudnia 2023
Reklamy w grach komputerowych – czym jest in-game advertising?

Reklamy w grach Strategia marketingowa, opierająca się na wykorzystywaniu gier komputerowych do promowania danej marki,...

Więcej
Wizerunek dziecka w reklamie – co musi o nim wiedzieć agencja reklamowa
14 listopada 2023
Wizerunek dziecka w reklamie – co musi o nim wiedzieć agencja reklamowa

Czy dziecko posiada szczególne uprawnienia? Przede wszystkim wyjaśnić należy, iż dziecko posiada prawa, których nie...

Więcej