|
17 lutego 2022 | Ostatnio zmodyfikowano 19 maja, 2024 o 10:26 | Czas na przeczytanie: 7 minut

Znak słowno-graficzny – znak towarowy, czyli potocznie logo należące do dużego, znanego podmiotu zazwyczaj będzie objęte ochroną. Tworząc spot, film czy innego rodzaju materiał wideo już na etapie tworzenia scenariusza należy mieć na uwadze, że loga firm mogą się w produkcji znaleźć nawet przypadkiem. Popularna jest w tym zakresie w szczególności wpadka w jednym odcinku znanego serialu “Gra o Tron”, gdzie podczas jednego z odcinków w serialu można było dostrzec kubek znanej sieciowej kawiarni.

Warto wiedzieć czy i w jakich okolicznościach można wykorzystywać logo w filmie, aby nie narazić się na roszczenia osób trzecich.


Anna-Maria Sobczak
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: własność intelektualna – ochrona prawa autorskiego, marki oraz własności przemysłowej.
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *