|
22 kwietnia 2021 | Ostatnio zmodyfikowano 10 stycznia, 2024 o 15:38 | Czas na przeczytanie: 11 minut

Zazwyczaj pierwszą rzeczą, jaką robimy, chcąc znaleźć usługę czy produkt, jest „wygooglowanie” tego, czego szukamy. Google stanowi dla potencjalnych konsumentów bardzo często pierwsze źródło informacji. Co więcej, większość  z kupujących wyszukując treści w Internecie, ograniczy się do sprawdzenia kilku pierwszych wyników pojawiających się w wyszukiwarce. Z takiego stanu rzeczy świetnie zdają sobie sprawę firmy i starają się wykorzystać sytuację. Posługują się w tym celu jedną z najpopularniejszych obecnie metod promocji w Internecie – narzędziem Google Ads tak, aby ich reklamy pokazywały się w wynikach wyszukiwania jako pierwsze.

Im wyżej w wynikach wyszukiwania, tym większe szanse, że konsument kliknie w link, a sprzedawca zarobi więcej. Firma korzystająca z Google Ads nie jest jednak jedynym podmiotem czerpiącym z tego narzędzia korzyści. To właśnie reklamy są głównym źródłem dochodu samego Google, co nie pozostaje bez wpływu na ich działanie i wygląd. Działanie Google Ads budzi wątpliwości wśród posiadaczy znaków towarowych, którzy często zastanawiają się, czy nie padli ofiarą naruszenia swojego znaku przez konkurenta. Jakie są ograniczenia posługiwania się narzędziem Google Ads? Czy można użyć  cudzego znaku towarowego jako słowa kluczowego w reklamie Google Ads?


Marcin Staniszewski
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: Obsługa korporacyjna przedsiębiorstw, w tym reorganizacja fuzje i przejęcia. Sprawy...
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *