Przełomowy wyrok w sprawie Schrems II i kilka słów o Google Analytics oraz ochronie danych osobowych, czyli kolejny artykuł przygotowany przed Radcę Prawnego Marcina Staniszewskiego dla zaprzyjażnionego portalu nowymarketing.pl.
Pytania i odpowiedzi
Wyrok TSUE w sprawie Schrems II ma bardzo doniosły wpływ na przetwarzanie danych osobowych w całym sektorze e-commerce. Większość sklepów internetowych korzysta z różnych zewnętrznych dostawców, do których przekazują określone dane. W niektórych przypadkach może okazać się, że najnowsze wytyczne uniemożliwiają dotychczasowy sposób prowadzenia działalności.
Tak jak sygnalizowaliśmy w tekście, dalsze stosowanie Google Analytics może być możliwe, w zależności od rodzaju przetwarzanych danych. Aby w pełni dostosować prowadzoną działalność do najnowszego orzecznictwa, warto powierzyć analizę wyspecjalizowanej kancelarii prawnej.
Za niedostosowanie polityk do najnowszego orzecznictwa, mogą zostać nałożone na przedsiębiorcę kary. Z uwagi na krótki czas obowiązywania nowych regulacji, nie można jednak jeszcze jednoznacznie stwierdzić, w jakiej wysokości będą ww. kary.