|
29 września 2023 | Ostatnio zmodyfikowano 13 grudnia, 2023 o 16:28 | Czas na przeczytanie: 7 minut

W ostatnim czasie nastąpiło wiele zmian w ustawie o ochronie konsumentów i kodeksie cywilnym, a ustawodawca skupił się na podjęciu działań przeciwko fałszywym opiniom konsumentów. Ustawa, która weszła w życie 6 stycznia, zwiększa ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi.

Nowe nieuczciwe praktyki handlowe to m.in. publikowanie fałszywych recenzji konsumenckich lub wprowadzanie w błąd w mediach społecznościowych w celu promowania oferowanej usługi lub produktu. Zgodnie z nowymi przepisami, jeśli konsument jest „ofiarą” nieuczciwej praktyki handlowej, prawo pozwala mu teraz na odstąpienie od umowy w ciągu 90 dni od jej zawarcia. Alternatywnie, konsument może żądać rozsądnego obniżenia ceny w zakresie odpowiadającym charakterowi i wadze nieuczciwej praktyki handlowej. Im poważniejsza jest nieuczciwa praktyka handlowa, tym większego rabatu może żądać konsument (SOCR ČR).


Karolina Pruchniewicz
Prawnik | International Desk
Specjalizacja: Prawo międzynarodowe, product law, life sciences
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły