|
22 maja 2020 | Ostatnio zmodyfikowano 23 października, 2025 o 11:10 | Czas na przeczytanie: 4 minut

da odnosząca sukces firma powinna zabezpieczyć się przed nieuczciwą konkurencją i zarejestrować swoje oznaczenia. W ten sposób zyskuje pełne prawa do swojej marki: może na niej zarabiać, udzielać licencji na jej wykorzystywanie, a także likwidować wszelkie nadużycia (np. gdy ktoś użyje podobnej nazwy, hasła reklamowego czy grafiki).


Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i jego zasięgu terytorialnego, kradzież wizerunku i pomysłów zdarza się dość często. Mamy z tym do czynienia zwłaszcza w przypadku e-commerce (sklepów internetowych), czy ogólnie – branży internetowej, gdzie każda oryginalna koncepcja i rozpoznawalność są na wagę złota.

Dlatego warto, aby taka ochrona trwała w nieskończoność. Czy to możliwe?


Anna-Maria Sobczak
RADCA PRAWNY, Profesjonalny pełnomocnik przed UPRP, EUIPO, WIPO
Specjalizacja: Prawo własności intelektualnej, prawo mediów i reklamy, zwalczanie nieuczciwej konkurencji,...
Więcej artykułów tego autora

Warto wiedzieć

Pozostałe Artykuły


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *