|
21 maja 2020 | Ostatnio zmodyfikowano 29 lutego, 2024 o 06:48 | Czas na przeczytanie: 6 minut

Z perspektywy marketingowej, znakiem charakterystycznym firmy jest zazwyczaj nazwa lub logotyp. To swoiste oznaczenie, które przedsiębiorstwo wykorzystuje do identyfikacji swojej marki. Logotyp składa się zwykle z oryginalnego zapisu nazwy firmy z wykorzystaniem unikalnej czcionki oraz zawiera elementy graficzne, takie jak ilustracje, emblematy czy symbole. Wszystko to utrzymane jest w konkretnej kolorystyce i układzie, co stanowi spójny i rozpoznawalny wizerunek marki. W kontekście ochrony prawnej istnieje możliwość zabezpieczenia zarówno aspektu wizualnego w formie logotypu, jak i fonetycznego aspektu nazwy. Każde z tych oznaczeń podlega osobnej rejestracji w Urzędzie Patentowym, ponieważ gwarantuje inny zakres ochrony.

Wielu naszych klientów zastanawia się, którą opcję wybrać – podpowiadamy, jakie możliwości dają obie formy zabezpieczenia.


Anna-Maria Sobczak
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: własność intelektualna – ochrona prawa autorskiego, marki oraz własności przemysłowej.
Więcej artykułów tego autora

Warto wiedzieć

Pozostałe Artykuły


  • Aleksandra Krysiak says:

    Dzień dobry.

    Proszę o informację czy mogłabym zlecić Państwu rejestrację znaku słonwego „MakemeUP” fonet. mejkmiap?

    Jestem twórcą tej nazwy i już w 6 lat temu (2014 r.) pisałam prace dyplomową z jej użyciem.

    Biznes, który prowadzę jest związany z branżą beuty.

    Od jakiegoś czasu zauważyłam nadzwyczajną ilość kopiowania tej nazwy przez innych.

    Proszę o wycenę i odpowiedż 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *