|
1 marca 2022 | Ostatnio zmodyfikowano 18 grudnia, 2023 o 12:56 | Czas na przeczytanie: 10 minut

Najbardziej rozpoznawalne znaki towarowe wyróżnia tzw. renoma. To świadectwo szerokiej rozpoznawalności oznaczenia, ale także wysokiej jakości i prestiżu, jaki w przekonaniu odbiorców niesie ze sobą znana marka. Ustalenie, czy w przypadku danego znaku możemy mówić o renomie jest trudne i wymaga wszechstronnej analizy wszystkich okoliczności.

Renoma znaku towarowego pośrednio przekłada się na większy zysk z działalności. Nic więc dziwnego w tym, że przedsiębiorcy robią co mogą, aby wykazać jej istnienie, a w razie potrzeby obronić w drodze sprzeciwu. Jednym z działań, które „niszczą” renomę znaku towarowego jest tzw. tarnishment, zwany również degradacją. Na czym polega to zjawisko i jak można mu przeciwdziałać?


Anna-Maria Sobczak
RADCA PRAWNY, Profesjonalny pełnomocnik przed UPRP, EUIPO, WIPO
Specjalizacja: Prawo własności intelektualnej, prawo mediów i reklamy, zwalczanie nieuczciwej konkurencji,...
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *