Dział prawny
Anna-Maria Sobczak

Radca prawny w Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicywykładowca na uczelni Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Podkarpackiej Akademii Wina w Jaśle, prawnik ds. własności intelektualnej w prawoalkoholowe.pl, członek Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim (Law in Styl), członek Stowarzyszenia We&Waste, trener i szkoleniowiec.

Od początku swojej przygody z prawem nastawiona na szeroko rozumianą własności intelektualną. Zwolenniczka maksymy, że człowiek uczy się całe życie, inwestowania w siebie oraz ciągłego samorozwoju, tak więc poza ukończeniem studiów prawniczych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest również od 2017 r. absolwentką Szkoły Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie. W 2020 r. ukończyła pierwszą edycję Szkoły Prawa Nowych Technologii IT&TMT w Warszawie. Od 2021 roku uczestniczka CS50 for Lawyers na Harvard University w Cambridge, a także certyfikowanych szkoleń w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Ukończyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

LINKEDIN

- Zobacz nasz zespół

W czasie wolnym autorka profilu w serwisie Instagram (instagram.com/prawnik_mody). Miłośniczka mody, kultury winiarskiej, dobrej literatury, muzyki jazzowej oraz sztuki. Aktywnie spędza czas, praktykując jogę i akrobatykę.

W Kancelarii Prawnej RPMS jako specjalistka w tej dziedzinie zajmuje się szeroko rozumianym prawem własności intelektualnej oraz prawem mediów, prasowym i filmowym, w związku z czym stanęła na czele działu IP&IT&TMT. W obszarze jej zainteresowań znajduje się również prawo nowych technologii, ochrona dóbr osobistych, prawo alkoholowe, prawo produktowe oraz zwalczanie nieuczciwej konkurencji.

Autorka wielu publikacji i artykułów. Prowadzi szkolenia dla agencji reklamowych i marketingowych, przedsiębiorców, producentów oraz podmiotów indywidualnych.

Na uczelni Collegium Da Vinci prowadzi wykłady dla przedmiotów takich jak: „Prawo w produkcji treści audiowizualnych”, „Prawo autorskie w Internecie a media”, „Podstawy prawa handlowego a media”, a także “Prawo mediów” i “Prawo reklamy”.

Publikacje

Rejestracja i utrzymanie znaku towarowego w 2025r. – ile kosztuje i na co uważać?
23 października 2025
Rejestracja i utrzymanie znaku towarowego w 2025r. – ile kosztuje i na co uważać?

Od czego zależą koszty rejestracji znaku towarowego? Koszty rejestracji znaku towarowego nie są stałe. Zależą...

Więcej
System kaucyjny: na czym polega i co trzeba wiedzieć
23 października 2025
System kaucyjny: na czym polega i co trzeba wiedzieć

Jak działa system kaucyjny w praktyce Zasada działania systemu jest prosta: kupując napój w określonym...

Więcej
Etykieta produktu – obowiązkowe informacje, które muszą się na niej znaleźć zgodnie z przepisami
22 września 2025
Etykieta produktu – obowiązkowe informacje, które muszą się na niej znaleźć zgodnie z przepisami

Dlaczego prawidłowa etykieta jest tak ważna? - funkcje i odpowiedzialność producenta Dla konsumenta etykieta jest...

Więcej
Karty charakterystyki (SDS) – kiedy są wymagane i co muszą zawierać?
18 września 2025
Karty charakterystyki (SDS) – kiedy są wymagane i co muszą zawierać?

Czym jest karta charakterystyki (SDS) i do czego służy? Karta charakterystyki (ang. Safety Data Sheet,...

Więcej
Wyrok TSUE: nowa era dla suplementów ziołowych
16 września 2025
Wyrok TSUE: nowa era dla suplementów ziołowych

Czym są oświadczenia zdrowotne? Zgodnie z art. 2 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia 1924/2006, oświadczenie...

Więcej
Obowiązki w zakresie opakowań – ekologia, oznaczenia, rejestry
28 sierpnia 2025
Obowiązki w zakresie opakowań – ekologia, oznaczenia, rejestry

Rodzaje opakowań – jak rozumie je prawo? Ustawa o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (art....

Więcej
Rejestracja kosmetyków w systemie CPNP – Przewodnik po obowiązkach i procedurze zgłoszenia
27 sierpnia 2025
Rejestracja kosmetyków w systemie CPNP – Przewodnik po obowiązkach i procedurze zgłoszenia

Co to jest CPNP i dlaczego jest niezbędne? CPNP (Cosmetic Product Notification Portal) to internetowy...

Więcej
Wprowadzanie na rynek produktów spożywczych  – wymagania i regulacje
7 sierpnia 2025
Wprowadzanie na rynek produktów spożywczych  – wymagania i regulacje

Kategoryzacja produktów spożywczych Produkty spożywcze należą do kategorii towarów, dla których zapewnienie bezpieczeństwa konsumenta ma...

Więcej
Karta charakterystyki produktu
4 sierpnia 2025
Karta charakterystyki produktu

Karta charakterystyki – czym jest i dlaczego ma tak duże znaczenie? Karta charakterystyki to kluczowy...

Więcej