|
29 września 2021 | Ostatnio zmodyfikowano 18 grudnia, 2023 o 13:29 | Czas na przeczytanie: 6 minut

Zakupy dokonywane przez Internet wiążą się z pewnym ryzykiem. Kupiona przez nas bez oględzin rzecz może nie odpowiadać opisowi w sieci, może zostać uszkodzona w czasie transportu, nie odpowiadać nam wizualnie, a w przypadku np. ubrań – po prostu nie pasować nam rozmiarem. W takim wypadku naturalne jest, że jako konsument chcielibyśmy dokonać zwrotu rzeczy. Co jednak, gdy sprzedawca nie dostarczy nam w paczce dowodu zakupu w postaci paragonu?

Warto pamiętać, że sprzedawca internetowy w ogóle nie musi posiadać kasy fiskalnej. Jeżeli otrzymuje w całości zapłatę za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej na swój rachunek, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres), nie jest on zobowiązany do wydawania paragonów konsumentom. Z punktu widzenia klientów e-commerce bardzo istotne jest zatem pytanie: czy brak paragonu wyklucza możliwość zwrotu towaru?


Marcin Staniszewski
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: Obsługa korporacyjna przedsiębiorstw, w tym reorganizacja fuzje i przejęcia. Sprawy...
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *