|
9 sierpnia 2021
Spis treści

    Imię i nazwisko
    Email lub telefon kontaktowy
    Twoja wiadomość
    Dane podane w formularzu będą przetwarzane przez Kancelarię Prawną RPMS z siedzibą w Poznaniu, w celu realizacji zgłoszenia oraz według zasad zawartych w Polityce Prywatności.

    Czym jest i jakie korzyści wynikają z partycypacji w Amazon Brand Registry? Zapraszamy do lektury artykułu przygotowanego dla portalu egospodarka.pl.

    Każdy przedsiębiorca sprzedający online powinien poznać zalety programu Amazon Brand Registry. Podobnie jak Strefa Marek Allegro, pozwala on zwiększyć przychody, poprawić pozycjonowanie i oferuje sprzedawcom znacznie lepszą reklamę. Co ważniejsze, jest to jeden z pierwszych i najpopularniejszych tego typu programów na rynku. Na czym polega Amazon Brand Registry i jakie wymagania trzeba spełnić, aby zostać jego uczestnikiem?

    Czym jest Amazon Brand Registry?

    To program skierowany do podmiotów oferujących produkty za pośrednictwem strony Amazon. Zapewnia wiele korzyści marketingowych, w tym:

    • Lepszą reklamę, 
    • Lepsze pozycjonowanie, 
    • Większe zyski ze sprzedaży, 
    • Przewagę nad konkurencją. 


    To atrakcyjna opcja również dla samych klientów. Mają dzięki temu pewność, że nabywają produkt z zaufanego źródła, czyli od sprzedawcy posiadającego prawa do swojej marki.Zalety Amazon Brand Registry z perspektywy użytkownika 

    Przedsiębiorcy przystępujący do Amazon Brand Registry zyskują większą kontrolę nad prezentacją swojej marki w serwisie. Otrzymują dostęp do wielu przydatnych narzędzi, pozwalających decydować o wyglądzie tytułu oferty, zdjęć, czy opisów produktów. Poza tym pozycjonowanie towarów na listach jest znacznie lepsze w ramach ABR. Kupujący są zachęcani do wystawienia ocen produktom w zamian za kartę podarunkową w wysokości 1-3$.

    To nie wszystko. Dochody ze sprzedaży w programie ABR rosną dzięki tzw. kontroli nad Buy Boxem, której skuteczność potwierdzono badaniami. Chodzi o specjalne traktowanie, w ramach którego po wybraniu przez użytkownika przycisku kup teraz istnieje znacznie większa szansa, że kupi on produkt od uczestnika Amazon Brand Registry (a nie od innych producentów oferujących tę samą rzecz).

    Inne istotne korzyści to możliwość stworzenia unikalnego adresu URL dla produktu, dostęp do nagłówkowych reklam wyświetlanych pod kategoriami produktów (tzw. Headline Search Ads), oraz szeroko zakrojona ochrona marki.

    W przypadku tego ostatniego rozwiązania warto wymienić chociażby dedykowany zespół ekspertów, który zwalcza naruszenia marki przez 24h na dobę. Specjaliści Amazona rozpatrują zgłoszenia przez siedem dni w tygodniu, w dość krótkim czasie – od 4 do 8 godzin. Robią to jednak nie tylko z inicjatywy użytkownika, ale też proaktywnie, czyli samodzielnie wyszukują i likwidują potencjalne zagrożenia.

    Pytania i odpowiedzi

    Amazon Brand Registry jest dodatkowym sposobem na ochronę swojej marki w sieci. Może pomóc także w kontekście lepszej reklamy, pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie. Efektem takiego działania mogą być większe zyski ze sprzedaży czy ogólna przewaga nad konkurencją. Nie można jednak zapominać, że jest to ograniczone co do zasady tylko do jednego serwisu.

    Co do zasady nie, a przedsiębiorca może także skorzystać z pomocy konsultantów Amazon. Niemniej jednak w niektórych okolicznościach nieodzowna może być pomoc prawnika- chociażby w kontekście wyjaśnienia zasad programu.

    Warto wskazać, że Amazon Brand Registry to tylko jeden ze sposobów na ochronę swojej marki w sieci. Przede wszystkim przedsiębiorca może się zdecydować na rejestrację znaku towarowego, czy także dochodzić roszczeń w związku z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    5/5 - (liczba głosów: 2)