|
17 maja 2024 | Ostatnio zmodyfikowano 22 maja, 2024 o 09:26 | Czas na przeczytanie: 11 minut

Profilowanie to stosunkowo nowe pojęcie, które nabrało szczególnego znaczenie po wejściu w życie rozporządzenia RODO. Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych może budzić tym większe wątpliwości, że coraz częściej dochodzi do niego wskutek działania algorytmów obsługujących big data, czyli duże zbiory danych wykorzystywane m.in. w bankowości, ubezpieczeniach czy marketingu. Im większy jest zakres przetwarzanych danych, tym statystycznie dokładniejsza będzie predykcja, a ryzyko naruszenia prywatności – większe. Jak rozumieć pojęcie profilowania według RODO i co należy zrobić, aby można było przeprowadzać je zgodnie z prawem?


Marcin Staniszewski
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: Obsługa korporacyjna przedsiębiorstw, w tym reorganizacja fuzje i przejęcia. Sprawy...
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *