Czym jest dropshipping? Jak sprzedawać w tym modelu logistycznym zgodnie z prawem? Swoje przemyślenia zawarł w artykule przygotowanym dla naszego partnera – portalu logistyka.net.pl, Radca prawny Marcin Staniszewski. Zapraszamy do lektury!

Pytania i odpowiedzi
Co do zasady w przypadku żadnego regulaminu, polityki czy dokumentu w sklepie internetowym nie warto korzystać z żadnych wzorców internetowych. Żaden gotowy wzorzec nie będzie w pełni odpowiadał oczekiwaniom przedsiębiorcy prowadzącego sklep. Co za tym idzie- zwłaszcza w przypadku szczególnego rodzaju sklepu internetowego, jakim jest sklep prowadzący dropshipping, warto powierzyć przygotowanie dokumentacji wyspecjalizowanej kancelarii prawnej.
Faktycznie kwestia szeroko pojętej obsługi posprzedażowej, czyli rozpatrywania reklamacji oraz zwrotów związanych z odstąpieniem od umowy. Nie ma tutaj jednej zasady, ponieważ wiele zależy od tego, jak została wynegocjowana umowa dropshippingowa na linii przedsiębiorca prowadzący sklep- magazyn. W wielu przypadkach może okazać się, że to de facto sklep internetowy będzie musiał zadośćuczynić roszczeniom klientów, bez żadnej rekompensaty ze strony dostawcy produktów.
Dropshipping w swoich założeniach jest w pełni legalnym modelem prowadzenia biznesu w branży e-commerce. Nie ulega jednak żadnym wątpliwościom, że jest to specyficzny model prowadzenia działalności. Co za tym idzie, może wymagać szczególnego wsparcia ze strony prawnej- aby zapewnić, że dany konkretny sklep internetowy prowadzi działalność zgodnie ze wszystkimi przepisami prawa (w tym RODO czy ustawy o prawach konsumenta).