|
2 grudnia 2018 | Ostatnio zmodyfikowano 12 grudnia, 2023 o 11:16 | Czas na przeczytanie: 6 minut

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną każdy świadczący usługi drogą elektroniczną musi posiadać regulamin i udostępniać go każdorazowo przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług.

Treść tego regulaminu tworzy treść umowy zawartej z użytkownikiem (np. kupującym w sklepie internetowym), a brak regulaminu lub nieprawidłowości w nim mogą obciążyć właściciela strony poważnymi konsekwencjami.
Dlatego też prawidłowo przygotowany regulamin sklepu internetowego z jednej strony zabezpiecza sprzedawcę przed negatywnymi konsekwencjami braku realizacji obowiązujących przepisów prawa, a z drugiej pozwala wyeliminować wiele

Z doświadczenia kancelarii wynika, że pomimo dobrego dostępu do informacji, a także stosownych usług, duża część aktualnie funkcjonujących przedsiębiorstw w branży ecommerce (sklepów internetowych) posługuje się regulaminami nieaktualnymi, niepełnymi, a często i nieskutecznymi prawnie narażając sprzedawcę na negatywne konsekwencje. Stąd tez poniżej przedstawiamy listę elementów koniecznych jakie prawidłowo przygotowany regulamin sklepu internetowego powinien posiadać.


Marcin Staniszewski
RADCA PRAWNY
Specjalizacja: Obsługa korporacyjna przedsiębiorstw, w tym reorganizacja fuzje i przejęcia. Sprawy...
Więcej artykułów tego autora

Pozostałe Artykuły



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *